Svåra
Samtal och konflikter i arbetslivet
Vad är egentligen ett svårt samtal, och hur undviker du de
vanligaste misstagen? Denna utbildning är skräddarsydd för dig som i din
professionella roll ofta befinner dig i situationer där svåra samtal är en del
av vardagen. Under en intensiv dag fokuserar vi på att utrusta dig med de
verktyg och den förståelse som krävs för att navigera dessa utmanande dialoger.
Utbildningsinnehåll i korthet:
Vad ett svårt samtal?
Hur förbereder du dig för bästa resultat?
Vanliga fällor och hur du undviker dem.
Att skilja på sak och person.
De tre samtalen, lär dig att identifiera dem.
Att förstå eller bli förstådd?
Att hantera känslor
Ska vi lägga känslorna åt sidan för att hålla oss till
saken?
Att få alla att gå ur samtalet med värdighet
Målgrupp:
Denna utbildning riktar sig till dig som i ditt arbete
behöver hantera besvärliga samtal och konflikter, tex om du har en roll inom
HR, politik, teamledare och annan professionell roll där hantering av svåra
samtal är en regelbunden del av dina arbetsuppgifter. Kanske har du en roll där
du behöver kommunicera med anhöriga, du kanske behöver hantera känsliga frågor eller
korrigera din medarbetares beteende. Oavsett om du möter utmaningar i
kommunikation med anhöriga eller behöver adressera känsliga ämnen med dina
anställda, erbjuder denna kurs värdefulla insikter och praktiska verktyg för
att effektivisera dessa interaktioner.
Kursdatum:
(Endagarsutbildning):
24 september 2024
5 november 2024
25 februari 2025
Tider:
09.00-17.00, inklusive frukost, lunch, och fika.
Investering:
2,900 kr exklusive moms.
Utbildare:
Utbildningen leds av Camilla Saarinen, en erfaren och
certifierad coach specialiserad på kommunikation och konflikthantering. Med en
bakgrund coach och DISC personprofilskonsult, erbjuder Camilla praktiska
insikter och verktyg som gör dig bättre förberedd för att hantera svåra samtal
i ditt yrkesliv.
Boka din plats på utbildning@smalandsstenarhotell.se