Skip links

Svåra samtal

Vad är egentligen ett svårt samtal, och hur undviker du de vanligaste misstagen? Denna utbildning är skräddarsydd för dig som i din professionella roll ofta befinner dig i situationer där svåra samtal är en del av vardagen.

Svåra samtal och konflikter i arbetslivet

Kanske har du en roll där du behöver kommunicera med anhöriga, du kanske behöver hantera känsliga frågor eller korrigera din medarbetares beteende. Oavsett om du möter utmaningar i kommunikation internt eller externt, erbjuder denna kurs värdefulla insikter och praktiska verktyg för att effektivisera dessa interaktioner. Under en intensiv dag fokuserar vi på att utrusta dig med de verktyg och den förståelse som krävs för att navigera dessa utmanande dialoger.

Utbildningsinnehåll i korthet

  • Vad ett svårt samtal?
  • Hur förbereder du dig för bästa resultat?
  • Vanliga fällor och hur du undviker dem.
  • Att skilja på sak och person.
  • De tre samtalen
  • lär dig att identifiera dem.
  • Att förstå eller bli förstådd?
  • Att hantera känslor
  • Ska vi lägga känslorna åt sidan för att hålla oss till saken?
  • Att få alla att gå ur samtalet med värdighet

Kursdatum: (Endagarsutbildning)

24 september 2024
5 november 2024
25 februari 2025

Tider

09.00-17.00, inklusive frukost, lunch, och fika.

Investering

3,700 kr exklusive moms.

Utbildare

Utbildningen leds av Camilla Saarinen, en erfaren och certifierad coach specialiserad på kommunikation och konflikthantering. Med en bakgrund coach och DISC personprofilskonsult, erbjuder Camilla praktiska insikter och verktyg som gör dig bättre förberedd för att hantera svåra samtal i ditt yrkesliv.

Anmälan

Anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till annan person

CAPTCHA image

För att förhindra att spam når oss, vänligen fyll i captcha-koden.

Innan du skickar in formuläret elektroniskt till oss, måste du acceptera vår GDPR-integritetspolicy som du kan läsa mer om på denna sida.